Om UpplevelseFilm

Förmedla en känsla och inspirera till en upplevelse eller en produkt med film.

Videotrenden växer

2018 var ett starkt år för rörligt innehåll i sociala medier och det kommer bara att fortsätta växa. Det beräknas att rörligt kommer att stå för 80% av all konsument trafik på internet 2021. Facebook kommer dessutom att utmana både Youtube med Facebook Watch.

Inspiration

Enligt en internationell undersökning gjord av amerikanska Bubobox säger 60 procent av de tillfrågade att de hellre tar till sig information via en video jämfört med att läsa en text.

Minskad organisk räckvidd på Facebook

Den minskade organiska räckvidden på Facebook kommer att fortsätta under 2019 och det kommer att bli året då företag och varumärken inser att ett optimerat och kvalitativt innehåll tillsammans med en genomtänkt strategi för annonsering i sociala medier är nödvändigt.

 

Spridning av budskap med video

En video har större chans att spridas än en löptext, bild eller vanlig hemsida. UpplevelseFilm arbetar tillsammans med uppdragsgivaren, mer personliga engagerande filmer, som har en större chans att spridas, kännas äkta och förtroendeingivande. Bra marknadskommunikation, dygnet runt på webben!


 

Varför film?

 

Videomarknadsföring är en snabbväxande trend i dagens digitala värld. Det spelar egentligen ingen roll om det rör sig om en instruktionsvideo, en inspirationsvideo eller en kampanjvideo. Dina kunder och olika målgrupper föredrar att konsumera och dela ditt innehåll med hjälp av videos. Med en video kan du engagera och fånga publikens intresse på ett mycket mer effektivt sätt som ökar er konverteringsgrad till att skapa ökat intresse för er produkt eller tjänst till fler affärer.

UpplevelseFilm föreslår en grundvideo på ca 1,5 till 2 minuter som huvudvideo på er hemsida. När denna är skapad redigera ner valt material till en ca 45-60-sekundersversion. Alternativt skapa en kortare version på 30 sekunder. Den repeteras då av Facebook automatiskt 3 ggr. Videon kan även kopplas  med en länk, så kallad ”Call To Action”-knapp som leder direkt till er hemsida.

Ett ytterligare alternativ är att skapa en version av videon på 59 sekunder. Då kan denna användas även på Instagram. Detta går även att göra automatiskt via Facebook om den marknadsförs där.

Välkommen att kontakta UpplevelseFilm, Henrik Pettersson, för mer information och en diskussion kring en bra lösning, anpassat för just ert företags förutsättningar och behov. www.upplevelse-film.se

Lite information om mig och mitt företag

Min bakgrund som säljare, försäljningschef och på senare år som regionchef och affärsutvecklare på ett Sveriges största sälj- och marknadsbolag, har gett mig mycket erfarenhet, inte minst utifrån kundbehoven, både hos min kund och för kundens kunds behov. Denna erfarenhet har jag med mig i mina frilansuppdrag som filmare och producent.

Har utöver detta ett brinnande intresse för foto och film.  Startade i slutet av 2013 mitt företag UpplevelseFilm, här i Uddevalla. Detta för att jag insåg vart trenden är på väg med möjligheterna att med film nå ut till mottagarna via dagens alla plattformar och sociala mediekanaler. Dessutom har tekniken för filmproduktion utvecklats så det ger möjligheten att göra film till en lägre kostnad än tidigare, utan att spräcka ett företags helårsbudget för marknadsföring genom en filmproduktion.

Min inriktning är att producera och leverera kostnadseffektiv upplevelsemarknadsföring genom film till små och medelstora företag. I uppdraget ingår även, om så önskas, att tillsammans med kunden skapa en grundläggande plan för upplägg och marknadsföring på er Facebooksida och Instagram.

En effektiv och kvalitativ filmproduktion behöver inte kosta mer än en ganska liten annons i dagspress eller i en reklamtidning. Filmen kan dessutom leva ganska länge på företagets hemsida och kunna delas, länkas, marknadsföras och skapa engagemang via Facebook och Instagram.

Hälsningar, Henrik Pettersson
Ägare/Fotograf/Videoproducent